Διάφορες Ειδήσεις

Tα πάντα για τη χορτοφαγία

Ολική χορτοφαγία


Πολύς κόσμος σήμερα επιλέγει, για τους δικούς του λόγους, να ακολουθήσει μια χορτοφαγική διατροφή. Tι ακριβώς εννοούμε όταν λέμε χορτοφαγία και πόσο καλή είναι για την υγεία;

Οι πλείστοι που αποφασίζουν να γίνουν χορτοφάγοι, το κάνουν για λόγους ιδεολογίας, για λόγους θρησκείας ή για λόγους υγείας. Υπάρχουν, φυσικά, κι άλλοι λόγοι που ωθούν όλο και περισσότερους ανθρώπους στη χορτοφαγία – όπως το οικονομικό. Όμως, όταν λέμε χορτοφαγία, δεν εννοούμε μια μόνο διατροφική συνήθεια, καθώς υπάρχουν διάφοροι τύποι χορτοφαγίας.

ΜΟΡΦΕΣ ΧΟΡΤΟΦΑΓΙΑΣ
Ολική χορτοφαγία: Είναι η πιο «αυστηρή» από όλες τις μορφές, καθώς οι ολικοί χορτοφάγοι δεν καταναλώνουν ζωικά προϊόντα ή υποπροϊόντα. Δηλαδή δεν τρώνε κόκκινο ή λευκό κρέας, ψάρι ή πουλερικά, ούτε αυγά ή γαλακτοκομικά. Επίσης, δεν χρησιμοποιούν μέλι ή κερί μέλισσας, ζελατίνη και οποιαδήποτε άλλα ζωικά υποπροϊόντα συστατικά ή προϊόντα.
Γαλακτο-χορτοφαγία: Οι γαλακτο-χορτοφάγοι δεν τρώνε κόκκινο ή λευκό κρέας, ψάρια, πουλερικά ή αυγά. Τρώνε, όμως, γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το τυρί, το γάλα και το γιαούρτι.
Γαλακτο-ωο-χορτοφαγία: Αυτός είναι ο πιο κοινός τύπος για χορτοφάγους, καθώς όσοι ακολουθούν αυτή τη διατροφή δεν τρώνε κρέας, κόκκινο ή λευκό, ψάρι ή πουλερικά. Καταναλώνουν, όμως, γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά.

ΧΟΡΤΟΦΑΓΙΑ ΚΑΙ ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ
Είναι σημαντικό να υπάρχει ποικιλία θρεπτικών συστατικών, όποια διατροφή κι αν επιλέξετε να ακολουθήσετε. Οι χορτοφάγοι θα πρέπει να φροντίζουν να συμπεριλαμβάνουν στη διατροφή τους σίδηρο, ασβέστιο, πρωτεΐνες, βιταμίνες D και B12 και ψευδάργυρο, καθώς αν απέχετε από το κρέας, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα αυγά, θα πρέπει να ξέρετε εναλλακτικές πηγές αυτών των θρεπτικών στοιχείων. 

Σίδηρος

Οι χορτοφάγοι είναι πιο πιθανό να έχουν χαμηλότερα αποθέματα σιδήρου από τους κρεατοφάγους. Καλές πηγές σιδήρου για χορτοφάγους είναι:
• αυγά
• όσπρια
• αποξηραμένα φρούτα
• σκούρα-πράσινα λαχανικά όπως το κάρδαμο, το μπρόκολο και τα χόρτα 
• ψωμί ολικής αλέσεως
• κάποια εμπλουτισμένα δημητριακά (εμπλουτισμένα με σίδηρο)

Βιταμίνη Β12

Η βιταμίνη Β12, που είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη, την επισκευή και τη γενική υγεία, βρίσκεται μόνο στα ζωικά προϊόντα. Εάν τρώτε τακτικά αυγά ή γαλακτοκομικά προϊόντα, ίσως παίρνετε αρκετή βιταμίνη Β12. Ωστόσο, αν περιλαμβάνετε μόνο μικρά ποσά των συγκεκριμένων τροφίμων ή αποφεύγετε όλα τα ζωικά προϊόντα, είναι σημαντικό να έχετε μια αξιόπιστη πηγή βιταμίνης Β12 στη διατροφή σας, που θα μπορούσε να είναι και σε μορφή συμπληρώματος. Όμως καλές πηγές βιταμίνης Β12 είναι:
• γάλα
• τυρί
• αυγά
• εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού και τα εμπλουτισμένα προϊόντα σόγιας

Ω-3 λιπαρά
Τα Ω-3 λιπαρά οξέα, κυρίως εκείνα που βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια, μπορεί να βοηθήσουν να διατηρήσετε μια υγιή καρδιά και να μειώσετε τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων. Πηγές των Ω-3 λιπαρών οξέων, κατάλληλες για χορτοφάγους είναι:
• λιναρόσπορος 
• λάδι σόγιας και τα τρόφιμα με βάση τη σόγια, όπως tofu
• καρύδια
• αυγό εμπλουτισμένο με Ω-3
Θα πρέπει να γνωρίζετε, ωστόσο, ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι οι χορτοφαγικές πηγές Ω-3 λιπαρών οξέων μπορεί να μην έχουν τα ίδια οφέλη για τη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου, όπως αυτά που βρίσκονται λιπαρά ψάρια.


Μάθετε και αυτό

Σε αντίθεση με δημοφιλή πεποίθηση, οι περισσότεροι χορτοφάγοι έχουν συνήθως αρκετή πρωτεΐνη και ασβέστιο (που βρίσκεται στα γαλακτοκομικά προϊόντα) στη διατροφή τους.


Διατροφικό tip:
Συνδυάστε φακές, που περιέχουν σίδηρο με τρόφιμα που έχουν βιταμίνη C, όπως πιπεριές και πορτοκάλι για να γίνει καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου.


ΕΡΩΤΗΣΗ: Αν είμαι αθλητής μπορώ ακολουθήσω μια χορτοφαγική διατροφή;


Φυσικά! Ωστόσο, αν δεν υπάρχει σωστός προγραμματισμός στη διατροφή, κάποια απαραίτητα θρεπτικά συστατικά μπορεί να μην λαμβάνονται. Για παράδειγμα, οι χορτοφάγοι πρέπει να βεβαιωθούν ότι παίρνουν αρκετό σίδηρο και βιταμίνη Β12 στη διατροφή τους, που είναι πολύ σημαντικά για την άσκηση.


Κορυφή

Ημερολόγιο Εκδηλώσεων

Απρίλιος 2021
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
 

Εφημερίδες

 

Επισκέπτες

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
Συνδεδεμένοι: 22
20-04-2021 - 03:04


Κορυφή





ΠΟΛΙΤΙΚΗ    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ    ΔΙΑΦΟΡΑ    ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ    ΥΓΕΙΑ    ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ    ΚΟΥΤΣΟΜΠΟΛΑ-GOSSIP    ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ